potterheadandproud

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Mer än bara en syster

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 12 juli 2012 16:58

Jag har en bror som fyller nio år i november.

Han var fem år när han fick diagnosen Aspergers Syndrom. 


Han är speciell. Han har aldrig passat som liten. När han var två år älskade han knappar och liknade. Han kunde läsa innan han var tre år fyllda. Idag är han bättre på engelska än mig och skulle kunna få extrajobb som miniräknare. Men han kan fortfarande inte avgöra om någon skämtar eller seriös. 


Genom hela min barndom har det varit så, att så fort pappa försökte knasa sig och sjöng Pippi Långstrump-sången i fel melodi började han vråla. Han klarade inte av att det var fel. Alltså har vi aldrig kunnat skämta utan att ha tal för Joel en halvtimme om att vi inte är seriösa. Det är något som har skadat mig otroligt mycket. 


Jag hatar inte Joel, jag hatar Aspergers Syndrom. 


Ska nog bli lite aktiv här igen. Tänkte gå en promenad vid 19-tiden ikväll och fota lite. Måste även till mormor och hämta sladd och kamera. Nej vänta.. Jag måste nog dit först med tanke på att jag behöver kameran.. x)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 22 juli 2012 19:44

If you haven't read Harry Potter: You wouldn’t know who Peeves was. You wouldn’t know how the Weasley Twins made WWW coming from a poor family.You wouldn’t know about Dumbledore and Grindelwald.You wouldn’t know much abou...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 22 juli 2012 19:00

Det finns stunder då jag bara sitter och fangirlar över hur fin HarryPotter-fandomen är. För fin är den. Finast i hela världen.  Speciellt vi människor på Mugglis. Mugglismänniskor alltså. Underbara hela bunten och så kärleksfulla och fina oc...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 21 juli 2012 14:35

Har inte bloggat på länge. Har inte haft några läsare heller, host. Måste skaffa mig några.   Har varit i Stockholm, på Gröna Lund. Mycket roligt. Om man bortser från att blixten slog ner i Fritt Fall. Har också varit på mormor och morfars somm...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 15 juli 2012 12:16

Var hos kusinerna igår och passade på att fota de två yngsta, den äldsta undvek kameran så gott han kunde. xD       Minna-frisören.           Söt tjej :)       Signe lekte med ponnysar     Glad Minna     Glad S...

<3

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 13 juli 2012 20:27

Vad jag gör ikväll? Rollspelar.

Don't speak swedish?

Sök i bloggen

Presentation


Potterhead, Tribute, Musikälskare, och bara en ganska vanlig 12 år gammal flicka som heter Johanna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards