potterheadandproud

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

It's a lifestyle.

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 22 juli 2012 19:00


Det finns stunder då jag bara sitter och fangirlar över hur fin HarryPotter-fandomen är. För fin är den. Finast i hela världen. 

Speciellt vi människor på Mugglis. Mugglismänniskor alltså. Underbara hela bunten och så kärleksfulla och fina och accepterande.

När jag mår dåligt brukar jag hämta Harry Potter and the Philosopher's Stone och bara läsa. Det brukar få mig att sluta gråta och le istället. Harry Potter gör mig lycklig.

Det finns så många fina citat som gör mig helt lycklig i kroppen. 


Alla underbara filmscener. 

Hogwarts will always be there to welcome you home.

BE RIGHT BACK CRYIIIING


Hinny. Jag vet att de typ är jättehatade men JAG STRUNTAR I DET FÖR HINNY ÄR BÄST. Jag shippar Hinny med hela mitt hjärta och ja, jag gillar Ginny. Inte filmGinny särskilt mycket men bokGinny är personen jag alltid velat vara. Det är anledningen till att jag nu skrivit fanfiction(s) om henne, mer eller lite mindre, i snart ett år.


But you’ve been too busy saving the Wizarding world…Well…I can’t say I’m surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn’t be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that’s why I like you so much.

image

Dumbledore. Dumbledore. DO I NEED TO SAY ANYMORE

DOBBY. Dobby är perfektion. Seriöst.

Tumblr_m709rzb0pi1rz13oeo1_500_large


Harry-potter-perfect-photo-the-golden-trio-favim.com-456539_large


540811_416735035035967_1100764440_n_large

Harry Potter har det bästa skådespelargänget som finns. Och den bästa fandomen. Och det bästa av allt. 

Utom möjligtvis haters.

Men man kan inte få allt.


WHY DO YOU LIVE?

image


Man kan inte avsluta med bättre saker än en Hinny-gif. Även om jag starkt ogillar Hinnys filmkyssar. Dåliga.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 22 juli 2012 19:44

If you haven't read Harry Potter: You wouldn’t know who Peeves was. You wouldn’t know how the Weasley Twins made WWW coming from a poor family.You wouldn’t know about Dumbledore and Grindelwald.You wouldn’t know much abou...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 21 juli 2012 14:35

Har inte bloggat på länge. Har inte haft några läsare heller, host. Måste skaffa mig några.   Har varit i Stockholm, på Gröna Lund. Mycket roligt. Om man bortser från att blixten slog ner i Fritt Fall. Har också varit på mormor och morfars somm...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 15 juli 2012 12:16

Var hos kusinerna igår och passade på att fota de två yngsta, den äldsta undvek kameran så gott han kunde. xD       Minna-frisören.           Söt tjej :)       Signe lekte med ponnysar     Glad Minna     Glad S...

<3

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 13 juli 2012 20:27

Vad jag gör ikväll? Rollspelar.

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 12 juli 2012 16:58

Jag har en bror som fyller nio år i november. Han var fem år när han fick diagnosen Aspergers Syndrom.    Han är speciell. Han har aldrig passat som liten. När han var två år älskade han knappar och liknade. Han kunde läsa innan han var tre år ...

Don't speak swedish?

Sök i bloggen

Presentation


Potterhead, Tribute, Musikälskare, och bara en ganska vanlig 12 år gammal flicka som heter Johanna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards