potterheadandproud

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

~

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 1 juli 2012 14:19

Nej, jag skrev inte igår. Jag åt lunch hos pappas flickvän och var sedan med Olivia. Hon kommer vid 16 idag, vi ska gå och se Snow White på bio och sedan ska jag sova hos mamma ikväll. Mer vet jag inte.


På tisdag åker Olivia till Stockholm, sedan ska hon till Spanien två veckor och är här igen i slutet på juli. 

25 dagar som jag inte har den blankaste aning om vad jag ska göra. 


En normal tjej i min ålder skulle ringa upp några kompisar och dra ut på stan, men sanningen är att den enda av mina 'kompisar' som skulle vara intresserad av att gå på stan också är min fiende. Och jag har absolut ingen som ringer mig, mer än Olivia ibland. Och jag får väl erkänna att det oftast är jag som ringer henne - hon behöver aldrig vara orolig, för är hon inte med mig har hon alltid någon annan. Jag vill också ha en annan.


Men jag har ingen annan än mina kompisar. Det finns två jag kanske skulle ha roligt med, men jag tror inte någon av de kan. Och då måste jag ringa, jag vågar inte.

Senast någon annan kompis än Olivia ringde mig utan att vi bestämt något? 2008.


Jag vill byta skola i höst, men det blir kanske krångligt, och jag vågar inte riskera att allt blir värrre.


Jag önskar att jag hade haft ett annat liv. Jag brukar jämt drömma mig bort till ett annat, bättre liv som kunde varit mitt. Jo, förstås, jag kunde haft cancer och hjärtfel och så vidare och kunde haft en hemsk familj - Men jag kan inte låta bli att drömma.

Efter riktiga kompisar som ringer mig för att de vill vara med mig. 


Olivia är den bästa människan i världen. Men jag avundas henne av hela mitt hjärta.

 
 
Ingen bild

Klara

3 juli 2012 15:05

Jag vill ringa dig, träffa dig och gå på stan c: <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 22 juli 2012 19:44

If you haven't read Harry Potter: You wouldn’t know who Peeves was. You wouldn’t know how the Weasley Twins made WWW coming from a poor family.You wouldn’t know about Dumbledore and Grindelwald.You wouldn’t know much abou...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 22 juli 2012 19:00

Det finns stunder då jag bara sitter och fangirlar över hur fin HarryPotter-fandomen är. För fin är den. Finast i hela världen.  Speciellt vi människor på Mugglis. Mugglismänniskor alltså. Underbara hela bunten och så kärleksfulla och fina oc...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 21 juli 2012 14:35

Har inte bloggat på länge. Har inte haft några läsare heller, host. Måste skaffa mig några.   Har varit i Stockholm, på Gröna Lund. Mycket roligt. Om man bortser från att blixten slog ner i Fritt Fall. Har också varit på mormor och morfars somm...

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 15 juli 2012 12:16

Var hos kusinerna igår och passade på att fota de två yngsta, den äldsta undvek kameran så gott han kunde. xD       Minna-frisören.           Söt tjej :)       Signe lekte med ponnysar     Glad Minna     Glad S...

<3

Av Johanna Lindhe Hagdahl - 13 juli 2012 20:27

Vad jag gör ikväll? Rollspelar.

Don't speak swedish?

Sök i bloggen

Presentation


Potterhead, Tribute, Musikälskare, och bara en ganska vanlig 12 år gammal flicka som heter Johanna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards